onsdag 13. januar 2010

Pannekaketårn og banan- og bringebærmuffins

Hadde store planer om å jogge, lage middag og kanskje bake noen muffins før jeg får strikket sokkene til Ola ferdige.. Sånn ble det ikke. Ingen jogging så langt, middagen er på vei, sokkene er laaangt fra ferdige, men muffins ble det!

Fant en super side Pickles med mye kjekke oppskrifter til pynt, klær og muffins. Var svært mange muffinsoppskrifter som fristet, men i dag ble det banan- og bringebærmuffins. Ikke altfor søte og ikke altfor "vanlige" muffins. Det beste var da vi hadde litt vaniljekesam på toppen.. Nydelig..

Men så var det pannekaketårnet da. Ikke alt for gira på dette, da jeg ikke er noe flink til å lage pannekaker. Det blir for det meste bare en klomp med noe pannekakelignende greier. Men pannekaker ble det! Ola måtte trå til..

Oppskriften fant jeg på Matprat. Jeg finner vel egentlig det meste av middagsoppskrifter der, men det funker.

Smakte egentlig som lasagne, men med et snev av pannekakelignende smak. Terningkast 4 til pannekaketårnet.

En liten oppsummering: Det ble muffins, knallgode. Det ble pannekaketårn, må prøves igjen. Joggingen får jeg ta igjen i morgen. Sokkene til Ola ligger fint uferdige og kommer nok til å gjøre det en stund til..

2 kommentarer:

  1. takk for så hyggelig kommentar inne hos meg:)
    ble sulten når jeg så all den gode maten du hadde laget:)
    klem K

    SvarSlett
  2. Du e flinke :)
    Steikte pannekaker ein dag eg og - men det tar jo så lang tid! :p

    SvarSlett