lørdag 1. mai 2010

Varmt, men kaldt

En skikkelig vårdag, varmt, men kaldt. Så lenge man sitter inne ser det veldig varmt og godt ut, så jeg kokte meg en kopp peppermintete og skulle kose meg med te, gårsdagens avis og hjemmelaget knekkebrød. Det ble til en liten svipptur ut for så å sette meg i sola innendørs.

Etter en liten skuffelse på terrassen ble Yme svært slitsom å ha rundt om her, da han også ser at det er sol og "varmt" ute. Så jeg tok på meg vindtett jakke og ordnet den nye selen til Yme, vi var klar for en frisk tur til Holmavatnet.

Turen opp var vel egentlig ganske kald, men sol i ryggen og vind i ansiktet. Men turen nedover gikk mye bedre, vinden i ryggen og sol i ansiktet. Da, endelig, fikk jeg følelsen av at det kan nærme seg sommer!

Vi fikk med oss en del flere vårtegn på veien. Selvfølgelig fikk vi se kvitveisen som blomstret over alt! Så det ble en liten kvast på komoden i gangen. Yme fant også en del rompetroll i en dam, noen hadde til og med begynt å svømme rundt. Alltid like spennende med rompetroll!


Fortsatt god helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar